Laatste dag - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Lies Bakel - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Lies Bakel - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Lies van Bakel

Blijf op de hoogte en volg Lies

24 April 2015 | Spanje, Valencia

En toen was het vrijdag. De laatste dag begon zoals de andere. Om 10 uur kwamen we aan, hielpen we mee met de huurformulieren en praatten we een beetje met nederlandse toeristen. Vandaag waren er een paar grotere groepen toeristen, wat wel grappig was. Ze maakten allemaal flauwe grappen, waardoor Fleur en ik niet erg efficiënt aan het werk konden, maar het wel gezellig hadden. Toen de rust weer was terug gekeerd, zo rond 12 uur, probeerden we onze collega nederlands te leren. Hij kende al een paar woorden: "mandje" "borg" en "dankjewel" en zijn kennis is nu uitgebreid met "graag gedaan" "heb een fijne dag" en een paar termen die uiterst respectvolle benamingen voor de leukere nederlandse toerist. In de siësta hebben we gewinkeld en geluncht, dus we begonnen een beetje moe aan onze laatste twee uur. Deze hebben we voornamelijk doorgebracht met kletsen met onze collega. Ook wel gewerkt hoor, er was alleen niet meer zoveel te doen. Mensen hun borg teruggegeven, fietsen afgedaan met een ongeloofelijk smerige doek (waar de fietsen volgens mij niet schoner van werden en onze handen viezer) en fietsen binnen en buiten zetten. Veel te snel was het al 7 uur. Alleen Alvaro was in de winkel om afscheid van ons te nemen, maar dat was wel oké, want hij was onze favoriete collega. Geheel volgens nederlands gebruik drie keer gekust en toen naar het appartement teruggelopen.