Tweede dag - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Lies Bakel - WaarBenJij.nu Tweede dag - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Lies Bakel - WaarBenJij.nu

Door: Lies van Bakel

Blijf op de hoogte en volg Lies

21 April 2015 | Spanje, Valencia

Onze tweede dag begon net als de eerste met een lekker ontbijtje in de zon op het dakterras, waarna we om kwart over negen aanliepen naar solutionbike. Onze baas, een fransman die geen Engels kan, riep ons meteen bij ons. Communiceren is een beetje lastig, sinds Fleur en ik nauwelijks Frans kunnen, maar met veel gebarentaal, wijzen en extreem langzaam praten krijgen we het voor elkaar ons verstaanbaar te maken. Jean (de baas dus) liet ons weten dat we voortaan om 10 uur mochten komen, sinds we tot 1 uur doorwerken en daarna nog van 5 tot 7. Daarna werden we aan het werk gezet in het magazijn, waar we net als gisteren fietsen moesten registreren. Deze keer waren het alleen wel wat meer fietsen in een veel kleinere ruimte, dus was t een heel gepuzzel qua wat halen we eruit, wat zetten we terug en wáár. Omdat het zoveel fietsen waren, was iedereen inclusief wijzelf verbaast dat we ver voor het einde van onze werkdag klaar waren. Tussendoor werden we welleens de winkel ingeroepen, als er Nederlandse toeristen binnenkwamen. Dat waren er net als gisteren veel. Eerst liep ik een paar keer met Fleur mee, daarna kon ik het zelf. In de siësta hebben we lekker geluncht op het plein in de buurt en daarna hebben we nog wat met fietsen gesjouwd, ze geregistreerd en zo goed mogelijk geprobeerd ze terug te zetten. Vermoeid, vies maar toch wel voldaan zijn we om 7 uur teruggelopen.